La fattoria degli animali

by George Orwell | Literature & Fiction |
ISBN: Global Overview for this book
Registered by Veniska on 7/30/2005
Buy from one of these Booksellers:
Amazon.com | Amazon UK | Amazon CA | Amazon DE | Amazon FR | Amazon IT | Bol.com
2 journalers for this copy...
Journal Entry 1 by Veniska on Saturday, July 30, 2005
È il racconto di come gli animali di una fattoria si ribellino e, dopo aver cacciato il proprietario, tentino di crare un nuovo ordine fondato su un concetto utopistico di uguaglianza. Ma ben presto emerge tra loro una nuova classe di burocrati, i maiali, che con la loro astuzia, la loro cupidigia e il loro egoismo s'impongono in modo prepotente e tirannico sugli altri animali più docili e semplici d'animo. Gli elevati ideali di uguaglianza e fraternità proclamati al tempo della rivoluzione vittoriosa vengono traditi e, sotto l'oppressione di Napoleon, il grosso maiale che riesce ad accentrare in sé tutte le leve del potere e ad appropriarsi degli utili della fattoria, tutti gli altri animali finiscono per conoscere gli stessi maltrattamenti e le stesse privazioni di prima. L'acuta satira orwelliana verso un certo tipo di totalitarismo, che ha avuto in Stalin la sua esemplificazione più clamorosa, è unita in questo apologo a una felicità inventiva e a un'energia stilistica che pongono "La fattoria degli animali" sulla linea della grande tradizione libellistica inglese del '700.

Journal Entry 2 by Veniska at Battipaglia in Battipaglia, Campania Italy on Saturday, July 30, 2005

Released 18 yrs ago (7/30/2005 UTC) at Battipaglia in Battipaglia, Campania Italy

WILD RELEASE NOTES:

RELEASE NOTES:

Buon viaggiooooooooo

Journal Entry 3 by wingAnonymousFinderwing on Tuesday, September 13, 2005
I found the book on a wall in the street in Via C. Colombo... I read a long time ago "1984" and, finally, I read this one too: it's a marvellous tail! Well, I'm an anarchist and I believe it's very important to know that dispotism and violence could come not only from fascism but from comunism too.
It's enough... Have a good life!

CAUGHT IN BATTIPAGLIA SALERNO ITALY

Journal Entry 4 by wingAnonymousFinderwing on Tuesday, September 13, 2005
I found the book on a wall in the street in Via C. Colombo... I red a long time ago "1984" and, finally, I red this one too: it's a marvellous tail! Well, I'm an anarchist and I believe it's very important to know that dispotism and violence could come not only from fascism but from comunism too.
It's enough... Have a good life!

CAUGHT IN BATTIPAGLIA SALERNO ITALY

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.